Hellerup Klinik for Fysioterapi

Johanne Hee Pryds, Fysioterapeut, Osteopat stud.

Uddannet fra University College Esbjerg i 2016. Har efter uddannelse haft arbejdet på 3 forskellige klinikker, hvor der er blevet arbejdet helhedsorienteret med både det fysiske og psykiske aspekt. Hun har erfaring med individuelleforløb og ligeledes holdtræning af forskellige arter på både land og i vand. – Hun har arbejdet en del med stressramte, langvarige ledsmerter, gravide og hovedpineproblematikker.

Hun har erfaring som personlig træner og bodypump instruktør i Fitness World og er pt. i gang med osteopatuddannelsen på Metropol i København.
Johanne har taget kurser som; Akupunktur, Mulligan A+ B, Kinesiotapening, Løbestilanalyse og instruktør uddannelsen i FysioPilates.

FysioPilates

FysioPilates er baseret på tradiotionel pilates, men med et tvist af fysioterapi, dvs. at træningen nemmere kan målrettes den enkelte.
FysioPilates kan påvirke og mindske unødig spænding og fysisk/Psykisk stress, genetablere neuromuskulær kontrol af mave/ryg, men også resten af kroppen. – Hvilket kan forebygge og mindske smerter.
Det er også en læringsproces i at bevæge sig energiøkonomisk og hensigtsmæssigt i forhold til belastninger på kroppens struktur.

Osteopati

Osteopati er en manuel behandlingsform som er baseret på sundhedsvidenskabelige fag, som anatomi, fysiologi, biomekanik, neurologi og patologi.  Der tages afsæt i at hjælpe til en optimal kropslig-funktion og sundhed, samt en forståelse af at kroppens struktur og funktion påvirker hinanden som en helhed.
Hensigten er at finde årsagen til symptomet og behandle denne. Derfor vil der være en grundig indsigt i sygdoms- eller skadeshistorie. Det er ikke ualmindeligt at årsagen til et problem ligger et andet sted, end der for smerterne/symptomerne opleves.

Billede

Carolinevej 5 | 2900 Hellerup | Tlf: 39 61 08 68